IT Media na Facebook

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy ADOBE i MAXON

Wizualne redagowanie publikacji

kategoria: DTP – Przygotowanie do druku
poziom: specjalistyczny
czas trwania: 16 godzin godzin
cena szkolenia: 1400 netto PLN
cena szkolenia Akcja z Plusem:2000 netto PLN
cena szkolenia Akcja Plus Plus:2300 netto PLN

Opis szkolenia


Wizualne redagowanie publikacji

– celem zajęć jest wprowadzenie do nowoczesnego edytorstwa, projektowanie graficzne layoutów, nowe zastosowanie typografii i fotoedycji w praktyce graficzno-kreacyjnej. Media tradycyjne i cyfrowe komunikują się z odbiorcą za pomocą słów i obrazów zintegrowanych w spójny, syntetyczny przekaz, albo beztrosko rzuconych na kartkę czy płaszczyznę ekranu, bez żadnego związku treści z formą. Czasem też bez dbałości o czytelność. Umiejętność wyjścia poza tradycyjną narrację składającą się z samych tylko słów, niedbale ilustrowanych kiepskimi zdjęciami, jest warunkiem sukcesu zarówno współczesnej prasy drukowanej, jak mediów internetowych i publikacji mobilnych. Program „Wizualne redagowanie publikacji” uczy projektowania layoutów stron z poszanowaniem treści, przy zastosowaniu specyficznej składni „języka wizualnego redagowania”.

Pracę nad dobrym projektem graficznym publikacji powinniśmy zaczynać od rozmowy o treści, o warunkach dystrybucji, o technice druku i upodobaniach czytelników, o sposobie pisania tekstów i tytułów, rodzaju najczęściej używanych zdjęć, budżecie i sposobie wynagradzania dziennikarzy. Dlatego szkolenie „Wizualne redagowanie publikacji”, pozornie poświęcone zagadnieniom graficznym, jest adresowane do wszystkich twórców i redaktorów przekazu — ludzi słowa i ludzi obrazu.

Szkolenie może służyć doskonaleniu umiejętności zawodowych grafików, kreatywnych, osób mających już swoje doświadczenia w branży kreatywnej, ale pragnących podnieść projekty na wyższy poziom. „Wizualne redagowanie publikacji” przyda się też twórcom katalogów, prospektów, materiałów reklamowych a nawet wydawcom stojącym przed decyzją o unowocześnieniu magazynu, którzy planują zmiany graficzne (redesign).  Co ważne szkolenie to nie skupia się jedynie na projekcie przeznaczonym na potrzeby świata druku, ale również wdraża rozwiązania i uwrażliwia twórców na potrzeby i specyfikę multimedialnych nośników treści – elementy stron, projektów zgodnych z „potrzebami” urządzeń przenośnych.

Szkolenie służy między innymi nauce rozmowy między redaktorem a grafikiem — języka oceny jakości publikacji, planowania pracy w zespole, współdziałania i grupowego kreowania pomysłów na layout.

Polecamy również: Wizualny potencjał tekstu – warsztat dla autorów i redaktorów >>>

Zapraszamy do obejrzenia filmu o szkoleniu:

Czego nauczymy

Podczas szkolenia nauczymy:

  • projektowania graficznego przejrzystego layoutu publikacji, magazynu, strony internetowej
  • podstaw fotoedycji
  •  kreowania pomysłów wizualnych współgrających z treścią przekazu
  •  doboru fontów, zasad projektowania makiety nowego katalogu, prospektu czy gazety
  •  procedury odświeżania graficznego publikacji (redesign)
  •  zasad współpracy redaktor-grafik w realizacji pomysłu wizualnego
  •  zasad oceny i korekty layoutu przed wysłaniem publikacji do druku lub publikacji w sieci

Ponadto przedstawimy przykłady rozwiązań graficznych pochodzących z różnych stron świata, trendy i mody projektowania, wyniki konkursów itp.

Czego oczekujemy

Szkolenie skierowane dla aktywnych zawodowo twórców projektów graficznych zarówno tych przeznaczonych do medium jakim jest papier i media cyfrowe, grafików (także dyrektorów artystycznych) oraz wydawców. Dla wszystkich, którzy mają wpływ na formę graficzną katalogów, gazet, stron internetowych i publikacji mobilnych.

Szkolenie jest idealne dla specjalistów redagujących publikacje, np. broszury, raporty, czy inne „handouty”: analitykom danych społecznych i ekonomicznych (np. GUS), badaczom rynku, pracownikom PR oraz marketingu, itp.

Umiejętności i materiały
Na zajęciach mogą się przydać umiejętności posługiwania się programami do składu, jak Adobe InDesign, oraz do obróbki ilustracji, jak Adobe Photoshop, jednak nie jest to warunek konieczny.

Program

Program szkolenia obejmuje:

  •  Zasady wizualnego opowiadania historii w mediach

Graficzne funkcje tytułu i bloków tekstu — wprowadzenie do typografii. Dominanta wizualna, kontrast, hierarchia i rytm layoutu. Zależności między składnikami layoutu, kontrola nad zastosowanymi środkami.

  •  Narracja tradycyjna i alternatywna (wizualna)

Opowiadanie liniowe za pomocą długiego tekstu i wieloelementowa opowieść symultaniczna. Praca redakcyjna z autorami tekstów i grafikami nad formą przekazu.

  •  Projektowanie dobrego layoutu ze zdjęciami i bez

Czytelne prowadzenie tekstu, ustalanie liczby ilustracji, tematy zdjęciowe i ilustracje typograficzne. Szerokości szpalt, ograniczenia i swoboda kreacji w gazecie.

  •  Poprawianie złych layoutów, szybka korekta błędów

Ocena jakości layoutów, dobieranie właściwych słów i kryteriów, korzyści z oceniania. Znajdowanie szybkich sposobów poprawy gotowego layoutu tuż przed publikacją.

  •  Fotoedycja

Źródła zdjęć, zadania redaktora a zadania fotoedytora, zdjęcia obywatelskie. Selekcja i obróbka zdjęć w redakcji prasowej, konflikt fotograf – fotoedytor. Podstawy doboru, kompozycji i kadrowania zdjęć do druku (publikacji). Koszty i prawa autorskie.

  •  Formy infograficzne w praktyce

Kto robi infografiki ? Role grafika i redaktora w planowaniu. Zespołowa praca mad infografiką — korzyści i trudności. Rodzaje infografik w gazecie, proste formy i złożone kompozycje. Budowanie layoutu na infografice i prostej infografiki na ilustracji.

  •  Zróżnicowanie stylistyczne publikacji

Czym się naprawdę różni tabloid od gazety opinii? Tabloidyzacja prasy, mimowolne i świadome upodobnienie się do tabloidu. Czy istnieją zasady layoutu tabloidowego? Mody i style graficzne w prasie czy magazynie.

  •  Zasady współpracy wewnątrzredakcyjnej, redakcyjny „workflow”.
    Planowane wydania z uwzględnieniem wizualizacji pomysłów. Wpływ koncepcji wizualizacji na pracę autorów tekstów. Zapobieganie konfliktom między autorami i grafikami.
  •  Odświeżanie wyglądu gazety (redesign)

Prawdziwe i urojone powody zmian graficznych, niezbędne etapy i czas ich trwania, dobór i zakup fontów, lista koniecznych prac… Decyzje graficzne mające konsekwencje ekonomiczne.

  •  Stałe rozwiązania typograficzne, makieta

Układ wydania i siatka modułowa — ograniczenia  i swoboda tworzenia layoutów.

  • Analogie i różnice miedzy stroną internetową, publikacją mobilną a gazetą papierową: kontrast, hierarchia, typografia, kolor, sposób pisania tekstów. Dzieło wielofunkcyjne: pisanie i fotografowanie/filmowanie do internetu i gazety

Termin

Zapraszamy na zajęcia w terminie:
6-7 lipca 2017.

Standard szkoleń

Dbamy o wysoką jakość naszych szkoleń, ale również o komfort ich uczestników.

Zapewniamy:

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • tablety Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii  IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. Mają możliwość podzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

W  ankiecie  oceniają  zarówno  poziom  swojego  zadowolenia  na  podstawie  spełnionych  oczekiwań  jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm. Liczymy się z Waszym zdaniem.