IT Media na Facebook

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy ADOBE i MAXON

Unity – pakiet

kategoria: Interaktywność
poziom: zintegrowany
czas trwania: 40 godzin
cena szkolenia: 2800 netto PLN
cena szkolenia Akcja z Plusem:3400 netto PLN
cena szkolenia Akcja Plus Plus:3700 netto PLN

Unity

Opis szkolenia

Udział w szkoleniu pakietowym Unity daje uczestnikowi możliwość wykorzystania tej technologii w różnych kierunkach np. w tworzeniu gry, aplikacji z rozszerzoną rzeczywistością czy wizualizacji obiektów, produktów. Nadrzędnym celem szkolenia jest samodzielność uczestnika w tworzeniu projektów opartych na technologii Unity bez względu na obrany kierunek specjalizacji zawodowej.

Polecamy również:

Wizualizacja produktu – interaktywne Unity >>>
Wirtualny spacer >>>
Rozszerzona rzeczywistość >>>
Integracja aplikacji z Facebook >>>

Czego nauczymy

W trakcie szkolenia Unity – pakiet nauczysz się:
  • rozpoczynać nowy projekt w Unity
  • obsługiwać edytor Unity i konfigurować go
  • dodawać do projektu sceny, a do scen obiekty
  • podstawowych właściwości GameObject’u i zasad jego budowania
  • zasad budowania hierarchii GameObject’ów
  • zmieniać własności GameObject’ów poprzez dodawanie komponentów
  • tworzyć własne komponenty w języku C#
  • obsługiwać jedną i więcej kamer w scenie
  • konfigurować interaktywną kamerę dla bohatera twojej gry
  • importować modele 3D i tekstury to projektu
  • budowania własnych materiałów dla modeli
  • optymalnego powielania elementów w scenie poprzez użycie prefab’ów
  • kształtowania i malowania terenu we własnym projekcie
  • budowania elementów kolizyjnych w scenie
  • tworzenia GUI oraz HUD na potrzeby gry
  • budowania mechanizmów menu
  • tworzyć sterowanie za pomocą klawiszy oraz sterowanie dotykowe
  • korzystać z zaawansowanych elementów edytora jak tagi czy warstwy
  • uruchamiać i kontrolować efekty dźwiękowe w grze
  • zapamiętywać stan gry i odtwarzać go
  • testować, debugować i kompilować swoje projekty
  • konfigurować i kontrolować postać swojego bohatera
  • opracowywać scenariusz gry i mechanizm podpowiedzi
  • tworzyć punkty kontrolne i sprawdzać wypełnianie scenariusza przez bohatera
  • tworzyć power-up’y jednorazowe i czasowe
  • dzielić grę na poziomy i optymalnie wczytywać je wraz z postępem gry
  • doczytywać dodatkowe elementy gry z internetu
  • obsługiwać metody asynchroniczne (coroutines)
  • wywoływać metody czasowe i cykliczne
  • obsługiwać upływ czasu w grze i wykorzystywać go
  • tworzyć symulacje fizyczne
  • konfigurować zniszczalne połączenia fizyczne pomiędzy obiektami
  • definiować grawitację w twojej grze
  • przykładać siły i momenty do obiektów
  • obsługiwać zdarzenia w kodzie
  • zasad programowania obiektowego
  • projektować elastyczne struktury obiektowe
  • obsługi i tworzenia artybutów do swoich skryptów
  • obsługi dotykowej aplikacji
  • systemu nawigacji i szukania ścieżki
  • optymalizować światło i cienie w scenach
  • czym są atlasy tekstur i dlaczego warto je stosować
  • jak dobierać wielkości tekstur i jak konfigurować je dla poszczególnych platform
  • pisać podstawowe skrypty edytorowe aby usprawnić swój workflow
  • jak instalować pluginy w projekcie
  • korzystać z AssetStore
  • izolować i przenosić fragmenty projektu które mogą być iżyte w innym projekcie
  • importować do projekty wyizolowane unitypackage

 

 

Czego oczekujemy

Znajomość obsługi komputera.

Program

Program szkolenia Unity – pakiet:

 Przygotowanie Unity do pracy

  • instalacja
  • konfiguracja
  • tworzenie projektu

 Zapoznanie z interfejsem i obsługa edytora Unity

  • poznanie podstawowych paneli edytora
  • importowanie assetów i zasady przenoszenia assetów
  • konfiguracja assetów

GameObject

  • podstawy budowania z komponentów
  • nawigacja w scenie i w projekcie
  • łączenie GameObject’ów w hierarchię
  • aktywacja – deaktywacja całego GameObject’u oraz poszczególnych komponentów

Praca w scenie 3D

  • umieszczanie assetów w scenie 3D
  • poruszanie się po scenie i odnajdywanie obiektów
  • transformacje obiektów i hierarchii obiektów
  • tryby renderowania sceny dla optymalizacji pracy
  • warstwy w scenie

Teren

  • konfiguracja i kształtowanie terenu
  • przygotowanie tekstur i malowanie terenu
  • rozmieszczanie roślinności na scenie

 Kamera

  • dodawanie i konfiguracja kamery
  • wiele kamer w scenie
  • interaktywne kamery (FPP, TPP, top-down, inne)

 Oświetlenie

  • typy świateł
  • tryby oświetlenia
  • wstęp do lightmap
  • skybox
  • ambient

 Obiekty 3D w scenie

  • szczegóły importu
  • tekstury
  • materiały
  • collidery

 Wstęp do C#

  • podstawy konstrukcji języka
  • zasady budowania skryptów C# w Unity
  • dostęp i korzystanie z dokumentacji
  • pierwsze skrypty (zmienne, metody, pętle…)

 Kompilacja cz.I

  • dla PC i MacOS
  • dla internetu
  • dla platform mobilnych (android, iOS)

 Animacja

  • animacja obiektów
  • animacja postaci
  • konfigurowanie i przełączanie animacji

 Interfejs graficzny aplikacji

  • proste i złożone kontrolki GUI
  • komunikacja kontrolek z aplikacją
  • skrypty obsługujące GUI

 C#

  • obsługa klawiszy
  • obsługa gamePadów
  • przechwytywane informacji o kolizjach obiektów
  • klikalne obiekty w scenie
  • operacje na kolekcjach obiektów
  • komunikacja pomiędzy skryptami

 Dźwięki

  • importowanie
  • uruchamianie i kontrolowanie
  • dźwięki 3D

 Efekty specjalne

Tips & Tricks

 Tworzenie i sterowanie postacią

  • przygotowanie i import modelu postacią
  • konfiguracja RIG’a
  • podpięcie animacji
  • skrypty kontrolujące postać

 Kamera śledząca bohatera

  • dobór kamery i jego konsekwencje
  • wykorzystanie gotowych rozwiązań
  • dostosowanie camery do specyficznych wymagań gry

 Opracowanie scenariusza gry

  • napisanie prostego scenariusza
  • zaplanowanie sposobu kontroli jego wypełniania
  • wyłuskanie konkretnych powielających się mechanizmów

 Spawning elementów

  • power-up’y
  • elementy ekwipunku
  • bronie, amunicja itp..
  • metody czasowe, cykliczne i asynchroniczne

 HUD dla gry

  • tworzenie
  • skrypty aktualizujące

 Stany w grze

  • menu
  • obsługa zdarzeń
  • podział gry na poziomu
  • gameOver
  • odblokowywanie i wczytywanie nowych leveli
  • zapisywanie stanu gry

 Fizyka w Unity

  • grawitacja
  • zderzenia ciał
  • własności fizyczne materiałów
  • połączenia fizyczne materiałów
  • przykładanie siły
  • przykładanie momentu obrotowego

C#

  • podstawowe zasady projektowania obiektowego
  • ciągły proces adaptacyjny
  • elastyczność kodu
  • atrybuty w Unity
  • dyrektywy dla kompilatora

 Nawigacja po scenerii

  • dostępne tereny dla bohatera
  • koszt przebycia drogi
  • szukanie ścieżki
  • omijanie przeszkód statycznych i ruchomych

 Kompilacja dla urządzeń mobilnych

  • adaptacja aplikacji
  • sterowanie dotykowej
  • dostosowanie lay-out’u
  • testowanie na urządzeniach mobilnych
  • kompilacja krok po kroku

 Optymalizacja

  • najczęściej występujące „wąskie gardła”
  • optymalizacja modeli
  • konfiguracja tekstur, dobieranie wielkości i atlasowanie
  • współużytkowanie materiałów

 Tips & Tricks

  • pomocne proste skrypty edytorowe
  • AssetStore
  • instalacja pluginów
  • wywoływanie metod z Menu edytora
  • wyłuskiwanie części projektu do użycia w innym

 

Termin

Zapraszamy na zajęcia w terminie:

4-8 września 2017.

Standard szkoleń

Dbamy o wysoką jakość naszych szkoleń, ale również o komfort ich uczestników.

Zapewniamy:

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • tablety Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii  IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. Mają możliwość podzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

W  ankiecie  oceniają  zarówno  poziom  swojego  zadowolenia  na  podstawie  spełnionych  oczekiwań  jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm. Liczymy się z Waszym zdaniem.