IT Media na Facebook

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy ADOBE i MAXON

Unity moduł II

kategoria: Interaktywność
poziom: moduł II
czas trwania: 16 godzin
cena szkolenia: 1400 netto PLN
cena szkolenia Akcja z Plusem:2000 netto PLN
cena szkolenia Akcja Plus Plus:2300 netto PLN

Szkolenie Unity moduł II

Opis szkolenia

Unity moduł II jest kontynuacją modułu podstawowego, przygotowane dla osób, które początek pracy w Unity maja już za sobą.

Podczas szkolenia uczestnicy budują coraz bardziej zaawansowane mechanizmy znane z gier komputerowych. Język C# jest wdrożony w rozszerzonym zakresie a większy nacisk jest położony na optymalizację procesów oraz poprawianie workflow.

Polecamy również:

Unity – pakiet >>>
Wizualizacja produktu – interaktywne Unity >>>
Wirtualny spacer >>>
Rozszerzona rzeczywistość >>>

Zapraszamy do obejrzenia przykładowych projektów wykonanych w technologii Unity.

Czego nauczymy

Podczas szkolenia Unity moduł II nauczysz się:
  • konfigurować i kontrolować postać swojego bohatera
  • opracowywać scenariusz gry i mechanizm podpowiedzi
  • tworzyć punkty kontrolne i sprawdzać wypełnianie scenariusza przez bohatera
  • tworzyć power-up’y jednorazowe i czasowe
  • dzielić grę na poziomy i optymalnie wczytywać je wraz z postępem gry
  • doczytywać dodatkowe elementy gry z internetu
  • obsługiwać metody asynchroniczne (coroutines)
  • wywoływać metody czasowe i cykliczne
  • obsługiwać upływ czasu w grze i wykorzystywać go
  • tworzyć symulacje fizyczne
  • konfigurować zniszczalne połączenia fizyczne pomiędzy obiektami
  • definiować grawitację w twojej grze
  • przykładać siły i momenty do obiektów
  • obsługiwać zdarzenia w kodzie
  • zasad programowania obiektowego
  • projektować elastyczne struktury obiektowe
  • obsługi i tworzenia artybutów do swoich skryptów
  • obsługi dotykowej aplikacji
  • systemu nawigacji i szukania ścieżki
  • optymalizować światło i cienie w scenach
  • czym są atlasy tekstur i dlaczego warto je stosować
  • jak dobierać wielkości tekstur i jak konfigurować je dla poszczególnych platform
  • pisać podstawowe skrypty edytorowe aby usprawnić swój workflow
  • jak instalować pluginy w projekcie
  • korzystać z AssetStore
  • izolować i przenosić fragmenty projektu które mogą być użyte w innym projekcie
  • importować do projekty wyizolowane unitypackage

Czego oczekujemy

Podstawowa znajomość programowania w języku C# oraz podstawowa znajomość programu Unity.

Program

Program szkolenia Unity moduł II

Tworzenie i sterowanie postacią

  • przygotowanie i import modelu postacią
  • konfiguracja RIG’a
  • podpięcie animacji
  • skrypty kontrolujące postać

 Kamera śledząca bohatera

  • dobór kamery i jego konsekwencje
  • wykorzystanie gotowych rozwiązań
  • dostosowanie camery do specyficznych wymagań gry

Opracowanie scenariusza gry

  • napisanie prostego scenariusza
  • zaplanowanie sposobu kontroli jego wypełniania
  • wyłuskanie konkretnych powielających się mechanizmów

 Spawning elementów

  • power-up’y
  • elementy ekwipunku
  • bronie, amunicja itp..
  • metody czasowe, cykliczne i asynchroniczne

 HUD dla gry

  • tworzenie
  • skrypty aktualizujące

 Stany w grze

  • menu
  • obsługa zdarzeń
  • podział gry na poziomu
  • gameOver
  • odblokowywanie i wczytywanie nowych leveli
  • zapisywanie stanu gry

 Fizyka w Unity

  • grawitacja
  • zderzenia ciał
  • własności fizyczne materiałów
  • połączenia fizyczne materiałów
  • przykładanie siły
  • przykładanie momentu obrotowego

 C#

  • podstawowe zasady projektowania obiektowego
  • ciągły proces adaptacyjny
  • elastyczność kodu
  • atrybuty w Unity
  • dyrektywy dla kompilatora

Nawigacja po scenerii

  • dostępne tereny dla bohatera
  • koszt przebycia drogi
  • szukanie ścieżki
  • omijanie przeszkód statycznych i ruchomych

 Kompilacja dla urządzeń mobilnych

  • adaptacja aplikacji
  • sterowanie dotykowej
  • dostosowanie lay-out’u
  • testowanie na urządzeniach mobilnych
  • kompilacja krok po kroku

 Optymalizacja

  • najczęściej występujące „wąskie gardła”
  • optymalizacja modeli
  • konfiguracja tekstur, dobieranie wielkości i atlasowanie
  • współużytkowanie materiałów

 Tips & Tricks

  • pomocne proste skrypty edytorowe
  • AssetStore
  • instalacja pluginów
  • wywoływanie metod z Menu edytora
  • wyłuskiwanie części projektu do użycia w innym

Termin

Zapraszamy na zajęcia w terminie:
1-2 czerwca lub 27-28 lipca 2017.

Standard szkoleń

Dbamy o wysoką jakość naszych szkoleń, ale również o komfort ich uczestników.

Zapewniamy:

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • tablety Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii  IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. Mają możliwość podzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

W  ankiecie  oceniają  zarówno  poziom  swojego  zadowolenia  na  podstawie  spełnionych  oczekiwań  jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm. Liczymy się z Waszym zdaniem.