IT Media na Facebook

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy ADOBE i MAXON

Unity moduł I

kategoria: Interaktywność
poziom: moduł I
czas trwania: 24 godzin
cena szkolenia: 1600 netto PLN
cena szkolenia Akcja z Plusem:2200 netto PLN
cena szkolenia Akcja Plus Plus:2500 netto PLN

Opis szkolenia

Szkolenie Unity moduł I przeznaczone jest dla osób rozpoczynających pracę w środowisku Unity jak również dla tych, którzy chciałyby wkrótce poszerzyć swoje możliwości zawodowe o tworzenie interaktywnych aplikacji marketingowych. Prowadzący przeprowadzacza uczestników przez zasadnicze etapy tworzenia gry. Uczestnicy poznają nie tylko podstawy obsługi edytora Unity, budowania w nim sceny swojej gry systematycznie zwiększając stopień trudności, ale również język C# rozpoczynając od podstawowych pojęć aż po pierwsze skrypty kontrolujące grę. Wcześniejsze doświadczenie w programowaniu nie jest wymagane.
Polecamy również:
Unity moduł II >>>
Integracja aplikacji z Facebook >>>
Unity pakiet >>>
Zapraszamy do obejrzenia przykładowych projektów wykonanych w technologii Unity.

Czego nauczymy

W trakcie szkolenia Unity moduł I nauczysz się:
  • rozpoczynać nowy projekt w Unity
  • obsługiwać edytor Unity i konfigurować go
  • dodawać do projektu sceny, a do scen obiekty
  • podstawowych właściwości GameObject’u i zasad jego budowania
  • zasad budowania hierarchii GameObject’ów
  • zmieniać własności GameObject’ów poprzez dodawanie komponentów
  • tworzyć własne komponenty w języku C#
  • obsługiwać jedną i więcej kamer w scenie
  • konfigurować interaktywną kamerę dla bohatera twojej gry
  • importować modele 3D i tekstury to projektu
  • budowania własnych materiałów dla modeli
  • optymalnego powielania elementów w scenie poprzez użycie prefab’ów
  • kształtowania i malowania terenu we własnym projekcie
  • budowania elementów kolizyjnych w scenie
  • tworzenia GUI oraz HUD na potrzeby gry
  • budowania mechanizmów menu
  • tworzyć sterowanie za pomocą klawiszy oraz sterowanie dotykowe
  • korzystać z zaawansowanych elementów edytora jak tagi czy warstwy
  • uruchamiać i kontrolować efekty dźwiękowe w grze
  • zapamiętywać stan gry i odtwarzać go
  • testować, debugować i kompilować swoje projekty

Czego oczekujemy

Znajomość obsługi komputera.

Program

Program szkolenia Unity moduł I

Przygotowanie Unity do pracy

  • instalacja
  • konfiguracja
  • tworzenie projektu

Zapoznanie z interfejsem i obsługa edytora Unity

  • poznanie podstawowych paneli edytora
  • importowanie assetów i zasady przenoszenia assetów
  • konfiguracja assetów

 GameObject

  • podstawy budowania z komponentów
  • nawigacja w scenie i w projekcie
  • łączenie GameObject’ów w hierarchię
  • aktywacja – deaktywacja całego GameObject’u oraz poszczególnych komponentów

Praca w scenie 3D

  • umieszczanie assetów w scenie 3D
  • poruszanie się po scenie i odnajdywanie obiektów
  • transformacje obiektów i hierarchii obiektów
  • tryby renderowania sceny dla optymalizacji pracy
  • warstwy w scenie

 Teren

  • konfiguracja i kształtowanie terenu
  • przygotowanie tekstur i malowanie terenu
  • rozmieszczanie roślinności na scenie

Kamera

  • dodawanie i konfiguracja kamery
  • wiele kamer w scenie
  • interaktywne kamery (FPP, TPP, top-down, inne)

 Oświetlenie

  • Typy świateł
  • tryby oświetlenia
  • wstęp do lightmap
  • skybox
  • ambient

 Obiekty 3D w scenie

  • szczegóły importu
  • tekstury
  • materiały
  • collidery

Wstęp do C#

  • podstawy konstrukcji języka
  • zasady budowania skryptów C# w Unity
  • dostęp i korzystanie z dokumentacji
  • pierwsze skrypty (zmienne, metody, pętle…)

 Kompilacja cz.I

  • dla PC i MacOS
  • dla internetu
  • dla platform mobilnych (android, iOS)

 Animacja

  • animacja obiektów
  • animacja postaci
  • konfigurowanie i przełączanie animacji

 Interfejs graficzny aplikacji

  • proste i złożone kontrolki GUI
  • komunikacja kontrolek z aplikacją
  • skrypty obsługujące GUI

 C#

  • obsługa klawiszy
  • obsługa gamePadów
  • przechwytywane informacji o kolizjach obiektów
  • klikalne obiekty w scenie
  • operacje na kolekcjach obiektów
  • komunikacja pomiędzy skryptami

 Dźwięki

  • importowanie
  • uruchamianie i kontrolowanie
  • dźwięki 3D

 Efekty specjalne

Tips & Tricks

 

Termin

Zapraszamy na zajęcia w terminie:
  4-6 września 2017.

Standard szkoleń

Dbamy o wysoką jakość naszych szkoleń, ale również o komfort ich uczestników.

Zapewniamy:

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • tablety Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii  IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. Mają możliwość podzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

W  ankiecie  oceniają  zarówno  poziom  swojego  zadowolenia  na  podstawie  spełnionych  oczekiwań  jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm. Liczymy się z Waszym zdaniem.