IT Media na Facebook

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy ADOBE i MAXON

Storytelling


Aby sprzedać produkt lub usługę, musisz pokazać klientowi ich wartość. Marketerzy od zawsze robili to za pomocą opowiadania historii. Storytelling od zawsze nam towarzyszył. Nowe media sprawiły, że opowieść można snuć w sposób dużo bardziej angażujący, jednak niewielu marketerów potrafi wykorzystać ten potencjał. Zwykle przenoszą po prostu jedną kampanię reklamową pomiędzy różnymi mediami. Ale można inaczej.

Czy każda firma powinna mieć swoją historię? Czy np. FMCG do już sztuka dla sztuki?

Jeśli firma chce się odróżniać od konkurencji, historia jest jednym z elementów tego odróżnienia. I FMCG akurat bardzo mocno wchodzą w storytelling – najlepszym przykładem niech będzie Coca-Cola, która nie sprzedaje gazowanej wody z cukrem, tylko butelkowaną radość. Opowieści typu „fabryka radości” czy Mikołaj nadają marce głębi, której potrzebuje. Inny przykład: Milka. To niby tylko czekolada, ale „zbliża ludzi”, więc jest lepsza od innych…

Storytelling to 1-dniowe seminarium z dużym, praktycznym ćwiczeniem. Wcześniej prezentacja i analiza świetnych case studies ze świata marek, które opanowały transmedia storytelling, kampanii nagradzanych przez klientów i w konkursach reklamowych. Dobra zabawa gwarantowana.

Zajęcia idealne dla osób odpowiedzialnych  za marketing, budowanie marki, kadra zarządzająca, także ci zajmujący się nowoczesnym marketingiem i obsługą klienta, mediami społecznościowymi i PR.

 Program seminarium Storytelling:

  • Dlaczego wszyscy znamy opowieść o Czerwonym Kapturku, choć jej twórcy nie zapłacili nikomu za jej powtarzanie?
    • Psychologia stojąca za efektem opowieści.
    • Czy da się wydestylować elementy angażującej opowieści?
    • Siedem kluczy fascynacji, czynniki sukcesu historii i wszystko inne, co wiemy o opowieściach.
  • To relacje społeczne są podstawą opowieści. A może na odwrót?
    • Jak wykorzystać tradycyjne relacje do budowania zaangażowania?
    • Co nowe media wnoszą w sposób przekazywania opowieści?
    • Cross-media i trans-media storytelling. Co je łączy a co dzieli?
  • Emocje, głupcze!
    • Czy w epoce płytkich relacji jesteśmy w stanie naprawdę wzruszać? Za pomocą małych ekranów?
    • Grywalizacja i inne elementy angażujące.
    • O dobrych i złych emocjach. Dobrych i złych do czego?
  • Kto robi to dobrze?
    • Przyszłość, wyprawy w kosmos i… reklama.
    • Opowiedz historię Twojej firmy.
  • A teraz, Pinokio, kłam!
    • Jak zabrać się za budowanie własnej opowieści, która przenika między mediami?
    • Ćwiczenie praktyczne.
  • Sesja pytań i odpowiedzi