IT Media na Facebook

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy ADOBE i MAXON

Prezentacje i dobre praktyki – PowerPoint i Prezi

Seminarium na temat skutecznego komunikowania się za pomocą technik, narzędzi i akcesoriów prezentacyjnych. Uczestnicy poznają sposoby na przygotowywanie prezentacji zapadających w pamięć, a co najważniejsze – przekonujących do zawartych w nich myśli. Uzupełnieniem zajęć teoretycznych są warsztaty, w czasie których uczestnicy przygotują prezentacje w PowerPoint lub Keynote oraz Prezi. Nasze szkolenie dedykujemy zarówno tym, którzy zamierzają usprawnić swój warsztat prezenterski, jak i osobom, które chciałyby poznać sposoby przygotowywania profesjonalnych prezentacji.

Czego oczekujemy:
Dobrej znajomości obsługi komputera.

 W trakcie seminarium Prezentacje i dobre praktyki – PowerPoint i Prezi nauczysz się:
  • szybkiego wykorzystywania programu PowerPoint/Keynote oraz Prezi do tworzenia profesjonalnych prezentacji,
  • właściwego dobierania programu do potrzeb pokazu,
  • konstruowania myśli przewodniej narracji,
  • wyboru zapadającego w pamięć light motivu prezentacji,
  • komponowania estetycznego layoutu z tła, obrazu i tekstu,
  • stosowania spójnej kolorystyki,
  • właściwego akcentowania przekazu za pomocą rozmieszczenia elementów na slajdzie,
  • umiejętnego prezentowania danych,
  • wykorzystania animacji, dźwięku i filmu,
  • udostępniania i wyświetlania prezentacji,
  • obsługi sprzętu prezentacyjnego,
  • podstawowych technik publicznej prezentacji.
Program seminarium Prezentacje i dobre praktyki – PowerPoint i Prezi:

I. Cześć teoretyczna:

  1. Prezentacja multimedialna.

1.1. Rodzaje prezentacji ze względu na „ruch kamery”.

1.2. Rodzaje prezentacji ze względu na sposób wyświetlania.

1.3. Rodzaje prezentacji ze względu na treść i formę.

1.4. Rodzaje prezentacji ze względu na nośnik.

  1. Od czego zacząć przygotowanie prezentacji?

2.1. Co chcemy przekazać?

2.2. Jak chcemy przekazać?

2.3. Co powinno dotrzeć do odbiorcy?

2.4. Co powinniśmy wiedzieć o odbiorcy?

2.5. Ile potrzebujemy czasu i jak zorganizować pracę?

  1. Prezentacja krok po kroku.

3.1. Pomysł.

3.2. Lejtmotyw.

3.3. Składniki prezentacji

– tło

– kolor

– tekst

– obraz

3.4. Rozmieszczenie elementów

– kontrast

– sekwencja

– hierarchia

– jedność

– położenie

– pusta przestrzeń

3.5. Informacja

– dane liczbowe

– wykresy

– tabele

– diagramy

3.6. Ruch i dźwięk

– animacje

– dźwięk

– film

– przejścia slajdów

3.7. Złote rady – o czym warto pamiętać przy tworzeniu prezentacji.

  1. Programy do przygotowania prezentacji

– PowerPoint

– Keynote

– Prezi

– inne (z uwzględnieniem płatnych i bezpłatnych)

  1. Udostępnianie/wyświetlanie prezentacji.

– wydruk

– postać cyfrowa

– pokaz z użycie sprzętu (z uwzględnieniem możliwych problemów)

  1. Pożar na pokładzie, czyli jak zrobić prezentację w godzinę.
  2. Prezentacja publiczna – jak swobodnie i przekonująco prezentować siebie na tle pokazu.

jak zapanować nad tremą

jak zrealizować zamierzone cele

– jak zastosować komunikację niewerbalną

– jakie gesty i postawy budują wiarygodność i wzmacniają siłę przekazu

– jak pobudzić aktywność słuchaczy
– jak postępować w trudnych sytuacjach

 

II. Część praktyczna:

  1. Obsługa programu PowerPoint/Keynote i Prezi.
  2. Przygotowanie własnej prezentacji.
  3. Prezentacja publiczna z omówieniem.
  • przeprowadzenie prezentacji przed grupą
  • informacja zwrotna przekazana przez pozostałych uczestników szkolenia i przez trenera

 

Polecamy również: Copywriting/Webwriting >>>