IT Media na Facebook

Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy ADOBE i MAXON

Montaż filmowy ze specjalizacją – pakiet zintegrowany

kategoria: Audio-Video
poziom: zintegrowany
czas trwania: 56 godzin
cena szkolenia: 4500 netto PLN
cena szkolenia Akcja z Plusem:5100 netto PLN
cena szkolenia Akcja Plus Plus:5400 netto PLN

Opis szkolenia

Szkolenie Montaż filmowy ze specjalizacją – pakiet zintegrowany to 7-dniowe adresowane do wszystkich zainteresowanych pracą z filmem. Doświadczony montażysta podzieli się swoimi osobistymi doświadczeniami przy pracy nad filmowymi projektami. Szkolenie oparte jest na wykorzystaniu programów Adobe – Premiere, After Effect i Audition. Wychodząc z założenia, ze montaż jest przede wszystkim sztuką opowiadania historii, realizujemy zagadnienia nie tylko związane z poznaniem samych programów. Szkolenie zostało przygotowane tak, by po jego zakończeniu uczestnik był w stanie samodzielnie realizować projekty związane z montażem, postprodukcją i udźwiękowieniem krótkiego filmu te szczególnym uwzględnieniem typowych dla pracy z filmem form artystycznych reportażu, reklamy, wywiadu czy teledysku. Drugą część pakietu stanowi specjalistyczne szkolenie Kolor w filmie.

Czego nauczymy

Szkolenia odbywają się w komfortowej sali multimedialnej wyposażonej w sprzęt komputerowy najnowszej generacji z pełnym pakietem Adobe Master`s Collection na każdym stanowisku. Przyjazna atmosfera, indywidualne podejście (w szkoleniach bierze udział nie więcej niż 5 uczestników jednocześnie) oraz kompetencje instruktora – czynnego filmowca-profesjonalisty, sprawią, że nauka zaawansowanego narzędzia okaże się łatwa i przyjemna.

Podczas szkolenia wykorzystamy:
Adobe Premiere CC
Adobe Audition CC
Adobe After Effects CC
Adobe Media Encoder CC
Adobe Bridge CC
Adobe SpeedGrade,
Adobe Photoshop CC.

Czego oczekujemy

Dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu szkolenia.

Program

Etap 1: Montaż i postprodukcja filmowa

ĆWICZENIE PRAKTYCZNE I:
SLIDESHOW

  • Co można zrobić przy pomocy samych zdjęć?
  • Prezentacja wybitnych przykładów slideshow.
  • Import zdjęć: kontrola czasu trwania i wielkości.
  • Umieszczanie i prosta edycja zdjęć na timelinie.
  • Tryby wklejania Insert i Overwrite.
  • Etapy pracy montażysty: selekcja / układka / kosmetyka

Metody selekcji:

  • eksplorer
  • Bridge CC
  • tryb storyboard Premiere CC
  • praca w sekwencji roboczej

Układka:

  • wprowadzenie do dramaturgii.
  • podstawowe, uniwersalne reguły dramaturgiczne – sposoby konstruowania historii
  • układanie surowej całości z klocków

Kosmetyka:

  • rytm, docinanie – narzędzie Ripple Edit
  • dissolve, fade in/out
  • praca na obwiedni przezroczystości/głośności
  • przejścia Video Transitions
  • animacja klatek kluczowych skali, pozycji, rotacji i przezroczystości
  • presety / szablony efektów
  • zagnieżdżanie sekwencji do korekcji koloru i bardziej zaawansowanych efektów

ĆWICZENIE PRAKTYCZNE II:
WYWIAD
Wprowadzenie do montażu wywiadów:

  • praca ze spisanym tekstem na papierze
  • budowanie dramaturgii, reżyseria wywiadu

Podstawy pracy z ruchomym obrazem:

  • sterowanie odtwarzaniem w monitorach podglądu
  • wyznaczanie IN/OUT points

Podstawy pracy z dźwiękiem w Premiere CC:

  • wiązanie/rozłączanie dźwięku synchronicznego z obrazem
  • split edit – osobne sklejki dla obrazu i dźwięku
  • clip volume/track volume
  • praca z Audio Mixerem
  • zasady masteringu
  • nadawanie ścieżkom efektów dźwiękowych

Zagadnienia montażowe przydatne przy wywiadach:

  • stosowanie flashy i wyciemnień do przecinania setki
  • stosowanie przebitek do przykrycia cięć
  • użycie ujęć „odrzuconych”
  • dźwięk tła zapewniający kontynuację

ĆWICZENIE PRAKTYCZNE III:
OBRÓBKA DŹWIĘKU
WPROWADZENIE DO AUDITION CC
Integracja Premiere CC z Audition CC
Podstawy zaawansowanej pracy z dźwiękiem:

  • peak, normalizacja, kompresja
  • czyszczenie, usuwanie drobnych zgrzytów
  • odszumianie, wzbogacanie
  • zaawansowane filtry dźwiękowe
  • tryb wielościeżkowy

Korzystanie z bazy danych dźwięków i podkładów muzycznych

ĆWICZENIE PRAKTYCZNE IV:
TELEDYSK
Wprowadzenie do montażu teledysków.
Prezentacja wybitnych przykładów.
Zaawansowane narzędzia edycyjne:
Trim, Slip/Slide, Rate Stretch
Manipulacja czasem:
Speed/Duration, Time Warp
Zaawansowane techniki montażowe:
strobo / przeniki na wielu warstwach / flash i wyciemnienia
Montaż wielokamerowy:

  • techniki kręcenia teledysku „na żywo”: synchroniczny obraz z kilku kamer
  • synchronizacja źródeł na ścieżkach z dźwiękiem
  • edycja na żywo obrazu z 4 kamer
  • precyzyjne poprawki w montażu narzędziem SLIP

TYPOGRAFIA W FILMIE:

  • Wprowadzenie do narzędzia Titler Premiere CC
  • Podstawowe zasady typografii filmowej.
  • Przygotowanie plansz czołowych/końcowych.
  • Przygotowanie animowanej listy płac.
  • Przygotowanie tłumaczenia/subtitles.
  • Integracja z Adobe Photoshop CC i Adobe AfterEffects CC

WPROWADZENIE DO AFTER EFFECTS CC:

  • Czym jest compositing?
  • Prezentacja przykładów.
  • Integracja Adobe Premiere z After Effects
  • Interfejs użytkownika
  • Import źródeł
  • Tworzenie nowej kompozycji
  • Idea pracy na warstwach
  • Animowanie podstawowych właściwości
  • Zarządzanie klatkami kluczowymi
  • Używanie szablonów animacji

EKSPORT FILMU:
ADOBE MEDIA ENCODER CC

  • Eksportowanie do popularnych formatów i na popularne nośniki: internet, DVD, BluRay
  • Korzystanie z presetów
  • Różnica między kontenerem a kodekiem.
  • Optymalizacja eksportu pod kątem wielkości/jakości pliku

Etap 2: Kolor w filmie

Język filmowy w kontekście koloru w filmie:
– kolor,
– barwa,
– dominanta,
– monochrom,
– dopełnienie,
– komunikacja a kolor,
– inne

Korekta a gradacja kolorów

– dwa procesy barwnej obróbki materiału,
– zasady prawidłowego stosowania,
– metody ułatwiające pracę.

Ładunek emocjonalny koloru oraz palety barwne

– budowanie nastroju i opowiadanie historii kolorem,
– oddziaływanie koloru na psychikę widza,
– świadome użycie koloru jako narzędzie.

Arytmetyka manipulacji kolorem

– cyfrowa manipulacja kolorem a zasady matematyczne,
– niezmienne i fundamentalne prawa koloru i arytmetyki,
– wiedza a możliwość przewidywania rezultatów swoich zadań,
– format, kompresja, kodek a kolor – na czym polega różnica? Jaką kamerę wybrać? Jaki wpływ ma kolor i jakość filmu?

Narzędzia do pracy z kolorem

– Adobe Premiere,
– Adobe SpeedGrade,
– zasady wydajnej pracy,
– podwyższenie poziomu – rezultaty pracy.

Projekty w praktyce

– praca na komercyjnych filmowych materiałach wysokiej jakości.
– odpowiedź na pytanie na czym polega różnica między dobrym, przeciętnym a złym materiałem filmowym – w praktyce.
– sposoby pracy z trudnym materiałem – kreatywne podejścia.

Termin

Zapraszamy na zajęcia w najbliższych terminach:
Etap I: Montaż i postprodukcja filmowa: 24-28 lipca 2017,
Etap II: Kolor w filmie: 28-29 września 2017.

 

Standard szkoleń

Dbamy o wysoką jakość naszych szkoleń, ale również o komfort ich uczestników.

Zapewniamy:

  • małe, kameralne grupy szkoleniowe,
  • sprawdzonych wykładowców – praktyków,
  • klimatyzowane sale,
  • samodzielne stanowiska pracy,
  • komputery PC z opcją wyświetlania 3D i funkcją touch,
  • komputery typu iMAC,
  • tablety Wacom,
  • najnowsze oprogramowanie z możliwością wyboru platformy i wersji językowej,
  • drukowane materiały szkoleniowe,
  • obiady oraz serwis kawowy,
  • certyfikaty potwierdzające realizację zajęć w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym wystawiane w języku polskim lub angielskim.

Po każdym szkoleniu w Akademii  IT Media uczestnicy wypełniają ankietę oceniając odbyte zajęcia. Mają możliwość podzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

W  ankiecie  oceniają  zarówno  poziom  swojego  zadowolenia  na  podstawie  spełnionych  oczekiwań  jak również sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę, jego przygotowanie i profesjonalizm. Liczymy się z Waszym zdaniem.